پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151236
معوقات و مطلوب نبودن دريافتي دو گلايه اصلي معلمان /توزيع نامتوازن نيروي انساني بزرگترين مشکل آموزش و پرورش استان است
تاریخ انتشار : 1394/02/08 17:17:22
نمایش : 1378
مديرکل آموزش و پرورش استان گفت: توزيع نامتوازن نيروي انساني در سطح چهارمحال و بختياري بزرگترين مشکل آموزش و پرورش اين استان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عليرضا کريميان مديرکل آموزش و پرورش استان در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز با اشاره به برنامه هاي هفته معلم گفت: امسال سي و يکمين دوره بزرگداشت مقام معلم را با دو هدف تکريم و احترام به مقام علم و شخصيت معلم و ارتقاء جايگاه معلم در فرهنگ عمومي برگزار مي کنيم.

کريميان اظهار کرد: آغاز برنامه هاي هفته معلم همزمان با روز معلم و ميلاد امام علي(ع) در 2000 واحد آموزشي اين استان و همچنين تجليل متمرکز استاني و شهرستاني است.

وي تجليل از پيشکسوتان فرهنگي، ديدار معلمان نمونه کشوري با مقام معظم رهبري، رئيس جمهور و رئيس مجلس، مراسم عطرافشاني گلزار شهدا ر از ديگر برنامه هاي هفته معلم در استان عنوان کرد.

کريميان هفته معلم را يک نمادي دانست که توجه مسئولين و افکار عمومي را در خدمت معلم بگيرد و تاکيد کرد: تکريم و توجه به منزلت معلم بايد در تمام زواياي پنهان و آشکار زندگي فردي و اجتماعي ما ساري و جاري باشد.

وي افزود: هر کدام از ما اگر در موقعيتي قرار داريم مرهون و مديون معلمان خود هستيم و تکريم جايگاه معلم تکريم جايگاه علم و دانش است.

کريميان با اشاره به ابلاغ سياستهاي کلي آموزش و پرورش در سال گذشته توسط مقام معظم رهبري بر جايگاه رفيع و شايسته تقدير معلم در کلام رهبر معظم انقلاب تاکيد کرد و افزود: همانطور که رهبر انقلاب نيز بارها اشاره فرمودند آموزش و پرورش مولد سرمايه اجتماعي است .

وي با اشاره به تحقيقات بين المللي توسط بانک جهاني تصريح کرد: امروزه سه دسته سرمايه تعريف مي شود سرمايه طبيعي، فيزيکي و انساني اجتماعي که همين تقسيم بندي بالاترين و ارزشمندترين سرمايه را سرمايه اجتماعي انساني مي داند.

مديرکل آموزش و پرورش استان با تاکيد بر اينکه آموزش و پرورش مولد سرمايه اجتماعي است گفت: اين تحقيقات و نقش اصلي اين نهاد مقدس خط بطلاني است بر ديدگاه کساني که آموزش و پرورش را دستگاهي غير توليدي مي دانند.

کريميان معوقات و مطلوب ندانستن دريافتي را دو گلايه اصلي معلمان دانست و تصريح کرد: دولت و مجلس ضمن اينکه در اين خصوص حق را به فرهنگيان مي دهند تلاش دارند تا با استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني شرايط اقتصادي و وضعيت اعتبارات آموزش و پرورش را ارتقاء دهند.

وي افزود: با سياستهايي که در آينده اعمال مي شود با کوچک سازي و جلوگيري از پراکندگي و هدر رفت نيرو شاهد ايجاد رضايتمندي شغلي در بين فرهنگيان خواهيم بود.

کريميان با بيان اينکه بومي سازي معلمان جزء سياستهاي اوليه بنده بوده است خاطر نشان کرد: انتقال 1200 نفر در تابستان سال 92 و بيش از 1200 در تابستان سال 93 و تقسيم استان به دو بوم و استخدام و جذب نيرو بر اساس اين بوم ها در راستاي اين سياست بوده است.


مديرکل آموزش و پرورش استان توزيع نامتوازن نيروي انساني در سطح استان را بزرگترين مشکل آموزش و پرورش استان دانست و بيان کرد: در بعضي از مناطق دوردست و صعب العبور استان با کمبود نيرو مواجهيم و اين در حالي است که در مرکز استان مازاد نيرو داريم.

وي ايجاد تسهيلات و استفاده از قانون بازنشستگي پيش از موعد، بهره بردن از ظرفيت دانشگاه فرهنگيان و استخدام نيروي انساني را از جمله راهکارهاي مقابله با اين مشکل عنوان کرد.

کريميان استفاده از بسته حمايتي مدارس آموزش و پرورش در مناطق دور دست با مشارکت بخش خصوصي را راهکار ديگري در اين خصوص دانست.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html